Chilco de Esperanza

HEj!

Nu har vi anlant till Chilco de Esperanza, och bor numera hos vara familjer. Kanslorna ar blandade, men an sa lange har det ju bara gatt 1,5 dag sa vi vanjer oss snart vid allt nytt.

Vi bor valdigt enklt bada tva ett par 100 meter ifran varandra. Den storsta skillnaden ar val att Marias toalett ar en cementklump med ett hal i brevid grisen och Tuldas pyttelilla toalett ar pa taket!

Det ar fint, men ocksa mycket primitivt vilket gor att det kanns sa annorlunda. Utsikten ar helt AMAZING!!! Vi har aldrig sett nagot vackrare. Det ryker fran tungurahua.

I morgon borjar arbetet med organisationen och pa tisdag ska vi besoka skolan for att prata om var kommande musik/gymnastik/konst (eller computadora?) undervisning.

Ikvall ska vi kanske till Picaihua pa fiesta. Fast om jag och Tulda ska pa samma fest ar lite oklart, for min papa Annibal pratade om en fest men jag misstanker att det inte ar samma... Vi far se! Fast vi vill valdigt garna pa samma fest, for igar var Jag (Maria) tydligen pa ett brollop! De var lite kaos men intressant. Jag fattade inte ens att det var ett brollop forran idag, och da foll ju pusselbitarna pa plats om varfor de hade haft brollopsklader, hehe. Men det var kul att se nagon typisk tradition. Det var mycket mat, typ 5 olika ratter och alla var jattestora. Sedan marktes det att jag formodligen var den forsta gringan som nagonsin skadats dar for alla pratade bakom min rygg om mig och tittade med stora ogon. Sa dar fick jag sta, i vagen for alla, och le. En intressant forsta kvall i byn.

Nu har Marias broder vantat pa tok for lange i bilen, for att de inte tyckte att vi skulle ga hem, sa nu maste vi sluta.


Uppdaterar snart igen! Hasta Luego.

Kommentarer
Postat av: Pappa Tommy

Suck! Den där utsikten hade jag gärna delat med er!!!

Låter spännande med fiestor, bodas och annat festligt, verkligen en rivstart! Ska det partas på det där viset blir det väl inte tid till andra nyttigheter...? Ackjo, det stundar säkert en vardag också, la vida dura. Men jättekul att läsa om era upplevelser, skriv så ofta ni bara kan och orkar och ta med oss fåkunniga på era fantastiska "aventuras".

Kramar från kallt land

2012-01-15 @ 18:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0