Karneval i djungeln

Hej igen!

Ja nu har vi firat karneval i La Loma! Josses va vi har firat! Jag har blivit insmetad med agg, mjol, farg, frukt, vatten och annat som ar kladdigt. Jattekul! Hela byn har lekt, i fyra dagar. Vi har festat och dansat sa att benen gor ont och skrattat sa man knappt kan sta upp. Jag alskar karneval!

Lotten stallde upp som drottning av karnevalen, men om det far hon skriva om sjalv.

Min karneval kommr har. Jag dansade med dansgruppen i karnevaltaget, bakom Lottens bil. Vi hade sytt upp karnevalklader till alla i gruppen, de var svarta, grona, roda och jattefula! Hela Sacha och alla byar omkring var dar, jattemycket folk! Det var jattevarmt och vi brande sonder vara fotter nar vi hade uppvisning av karnevaldansen, ajaj.

Nar vi visat upp oss och Lotten hade klivit av sin bil for att inta sin plats pa scenen borjade det roliga for mig. Jag och alla fran byn fjanade loss. Jag har aldrig varit sa smutsig! Josses! Eftersom jag och Lotten ar de enda utlanningaran har i staden och Lotten inte var dar fick jag saker kastade och insmetade av alla mojlig manniskor. Edison, presidenten i FEPIO, oranisationen som vi praktiserar i, var dar och honom fargade vi och mjolade ner lika mycket som alla andra.

Nar det var dags for Lotten att halla sitt tal och allt sant sa hurrade hela publiken! Men som sagt, Lotten far skriva om sin karneval.
Aven jag blev uppdragen pa scenen och fick dansa md nagon fran publiken, prata strunt och larva med gubben som holl i allt. Mycket kul! Men oj sa ful och smotsig jag var! Bilder kommer en anna dag nar kameran foljer med till Sacha.

Karnevalen var inte slut med det. Igar kvall trillade nagra av mina broder hem lite halvsent efter en dag i Sacha, roda och svarta och mycket glada. Hernan kletade in mig med rod farg och sen gick vi over till Lotten for att knacka ett agg i hennes huvud. Och sa var det igang igen! Slapade ut stereon och sprang runt i husen och kladdade in folk i kletig frukt. Sa var det fest! Dansade och kladdade och smutsade ner oss annu en gang. Fin final pa en otroligt rolig karneval!

Tack for mig!
Jessica

Kommentarer
Postat av: Anna Lundgren

Oj oj oj! Låter helt knasigt och jätteroligt! Ser fram emot att få läsa Lottens berättelse också! Kram Anna (Lottens mamma)

2011-03-10 @ 11:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0