Dagarna går fort...

så känner i alla fall jag och jag tror att majoriteten av oss praktikanter håller med, 5 månader har gått fort! Nu fattas lite mer än en vecka i Ecuador och det gäller att utnyttja dagarna på absolut bästa sätt.


Praktikanter och hadledare samlade.

Tänkte berätta lite kort vad vi i Chucaple har sysselsatt oss med senaste tiden:
-vår artikel om Afrikansk oljepalm
-vi har deltagit i mingor (kollektivt arbete i byn)
-hållt i workshops om miljö, sexualkunskap och genus
-besökt borgmästaren i Esmeraldas stad
-rensat ogräs i organisationens trädgård
-firat min födelsedag!
-varit på vandring i bergen kring byn
-haft lektioner i datakunskap för organisationsmedlemmar

Just nu har vi i Chucaple lite semester och jag har tagit mig ner på kusten för att ta farväl av goa vänner. På söndag när jag är hemma på "Chucapleñsk-mark" igen fortsätter förberedelserna för slutmötet som ska hållas hos oss i Chucaple. Då samlas alla 10 praktikanter med handledare och representanter från Latinamerikagrupperna och FENOCIN för att under 2 dagar utvärdera våra 5 månader i Ecuador, men också för att prata om framtiden och vårt fortsatta arbete med Folkbildningsarbetet i Sverige när vi kommit hem.

Vi ses snart!
Stor kram Sandrita




Kommentarer
Postat av: Mats

Lycka till med slutmötet. Hälsa alla i Chucaple och njut av sista dagarna. Ska bli kul att ses snart.

2010-03-24 @ 18:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0