Senaste nytt från Chucaple!

Här kommer i form av bilder en liten uppdatering från ett regnigt Chucaple, Enjoy:



Minga (kollektivt arbete i by) i vår grannby El Vergel, rensade och förberedde marken för att sedan så medicinalväxter.



Under 2 dagar hade vi Mats och Linda på besök, förutatt utvärdera vår praktik så blev det en hel del kortspel på kvällen.



Vi har haft manadsmöte i organisationen.



Hela Chucaples egen mormor/farmor lagar inälvs-mat till Sandras mammas födelsedags-fest! Mums!



Vi har varit i Esmeraldas stad och kollat läget.



Clemens och Jairo slipar machete inför ännu en minga vid organisations huset.


Vi har blivit intervjuade av bade Tv och radio i Quinindé.



Utflykt i bergen för att kolla in vattensystemet.



Liza PALMblad

Just nu är vi upptagna med att skriva var artikel för Latinamerikagruppernas kampanj-tidning.
¡Hasta pronto!
/Sandrita, Lizita och Clemensita!


Kommentarer
Postat av: Jan Palmblad

Hej vänner!



Vilka härliga bilder! En bild kan många gånger säga mer än tusen ord. Jag ser fram emot att få se resten av bilderna. Jag inbillar mig att det är några till. Ja, ni verkar då inte ligga på latsidan. Både med grovarbete och skrivarbete.



Vintern håller oss fortfarande i ett fast grepp. Och så verkar det bli ett tag till. Vem vet, snön kanske ligger kvar när ni kommer hem. O, hemska tanke!



Sköt om er! / Jan

2010-02-09 @ 11:45:08
Postat av: Jan

Liza!

Jag glömde ge en kommentar till fotot på dig och palmen. En riktigt häftig bild!!!!!!!!!!



Kram pappa

2010-02-10 @ 11:32:06
Postat av: Emelinn

haha! Ska det nånsin bli tråkigt med dessa palm-bilder? Men tänk att det kan va så grönt... Till och med jag kan tänka mig lite slask nu. Särskilt nu när jag gått och blivit förkyld och inte kan leka ute i snön ändå, utan får sitta inne och rita av nakna människor istället.

Saknar dig Liza!

Puss

2010-02-11 @ 17:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0