lite snabbt om livet i Chucaple!

Woohoo! nu har jag och Clemente antligen anlant till den otroligt lilla byn Chucaple. Jag har tyvarr inte sa mycket tid pa mig att skriva, men jag vill meddela att allt ar bra med oss.
Jag bor hos en otroligt harlig familj. Mamma Maria och hennes tre dottrar.
Vi anlande i mandags da vi tog det lugnt och snackade lite med vara familjer och igar sa gick vi pa rundvandring i staden, halsade pa i skolan, kollade pa sjukhuset och besokte arbetarna pa plantagen. Pa eftermiddagen var vi med pa ett mote. Alla fick presentera sig och beratta vad dom gjorde. Motet var langt och aningen ineffektivt, men det var trevligt anda, min kara mami berattade att hon skulle ta val hand om mej!
Jag delar rum med mina  tre systrar, det ar inga problem, men det har varit lite svart att somna pa grund av att den minsta dottern vill beratta godnattsagor och sjunga for mig nar jag ska sova, oljudet fran trafiken ar galet, massa massa lastbilar kor igenom staden varje dag, stora stora lastbilar! och det ar fruktansvart varmt! jag ar glad att det inte ar stekande sol. Alla gar och vantar pa regnet har.
Idag sa har vi akt in till en storre by, vara handledare behovde lamna lite papper och vi maste ta ut pengar, sa vi passar pa att smita in har.
Sa tyvarr har jag inte hunnit tanka efter vad jag ska skriva sa det blev kanske lite kort och konstigt.
Men jag hoppas allt ar bra med alla er andra!

/Liza


Kommentarer
Postat av: Piff

Så kul att höra från dig sis! Skönt att höra att det känns bra i din by och med din familja. Hoppas du inte glömmer bort din riktiga bara =) Jag skulle gjort ett paket som det stod "när du saknar Piff" på =) hehe

Vet du, jag var spanskvikarie här om dagen på ett högstadie. Jag kunde tortuga och paloma =) Jag berättade massa om dig istället.



Take care sis! Puss och kram

2009-11-12 @ 13:02:43
Postat av: Morfar o Joli

Det var roligt att läsa dina rader Liza. Skönt att ni komm fram ordentligt. Vi förstår att det är mycket nytt och samtidigt roligt. Fast värmen kanske lite-lite påfrestande.Som du beskrev din familj, så verkar de snälla o rara. Var rädd om Dig Liza.



Kram från oss i Skåne.

2009-11-12 @ 20:20:17
Postat av: Mats

Roligt att höra att du och Clemensito lyckligt och väl kommit till Chucaple. Det verkar lovande med familjen och godnattsagor och sång redan första kvällarna. Det blir säkert kanonbra för språkutvecklingen och trivseln.

Allt gott och vackra drömmar.

2009-11-12 @ 21:25:05
Postat av: Maria

Gött att höra att du lever!! å schysst att familjen e bra,kan se din superentsiastiska lillasyster framför mig! :) jag skulle nästan oxå önska att nån berättade gonattsagor för mig då kan man ju somna jättefort trots att man hällt i sig massa kaffe :) skickar ett mail snart å berättar vad som sker i jerusalem. E sjukt nyfiken på å höra hur d går me allt. tk cr! ps. såg bilden på poliserna...OMG! KRAM

2009-11-24 @ 22:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0