Kalas i El Quinché

Ajajaj man blir faktiskt aldre aven pa andra sidan jorden. Den 10 mars var det dags for mig att ta ett steg narmare pensionen och fylla 23 ar, sjalvklart skulle vi ha ett kalas.
Dagen borjade med en taller i matsuveranitet langt uppe i bergen, vi anvande gamla ingenjorsmetoder for att gora kanaler och senare kokade vi ihop ett ekologiskt godningsmedel. Allt medans solen sken pa oss, alltsa en riktigt bra borjan pa dagen.
Nar vi kom hem till mitt hus borjade Cicci och jag forbereda den svenska tartan eftersom tartorna har i Ecuador inte haller speciellt hog standard. Vi kopte en tartbotten, mosade bananer och jordgubbar, gjorde vaniljsas, vispade en liter gradde for hand, och dekorerade med aprikoser och riven choklad.
Nar Ciccis familj hade anlandt borjade kalaset. Forst sa bjods det pa lite smatt och gott, chips, ost, korv och popcorn. Sen serverades huvudratten som var potatis, ris och lammkott. Efter det var det dags for det stora momentet, har i Ecuador maste den som fyller ar "nudda" tartan med ansiktet. De rutinerade gor det snabbt och obemarkt sa ingen kan trycka ner ansiktet i tartan, tyvarr sa var jag inte sa rutinerad...Det var i alla fall en trevlig tradition som jag kommer ta med mig hem till Sverige. Senare var det dags att bjuda pa var tarta och alla uppskattade den!
En riktigt lyckad dag!

Glada barn plus gringo.

/Andrés

Kommentarer
Postat av: AnnMarie Bz

Fin bild Anders! Vad gör man inte för sin familj! ;P

God Helg! AnnMarie som jobbat klart på sitt llönearbete & ska fira av arbetskompis som byter jobb. Plus i Götet, & lite kylig vår.

2011-03-25 @ 16:14:22
Postat av: olga

ah vad fint!! nu langtar jag efter anders!

2011-03-28 @ 18:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0