Tack och adjö!

Jaha. Nu är vi klara. Allt är gjort...
förberedelsekurs - CHECK
praktikperiod - CHECK
informationsarbete - CHECK
slutstädning - CHECK
Jaha. Ja. Så kan det gå. Fort, alltså. det har varit ett intensivt år, här på Sörängen. Vi har gjort så mycket saker och mött så många fina människor! Och nu är året slut. Eller ja, imorgon är året slut. Eller ja, EGENTLIGEN är väl inte året slut förrän den 31 december. Men det är ett annat slags år. Sörängsåret är åtminstone slut mañana.
Då är det dags att lämna skolan. Cicci, Fanny, Hannah och Lotten har redan stuckit. Cicci lämnade oss redan i tisdags och resten puttrade iväg i en folkabuss i vacker dekor, men tveksam hållbarhet för bara några timmar sen.
Vi tog avsked av dem genom att sjunga "den blomstertid". Ska det vara sommarlov så ska det! Och det är ju precis det det ska vara! Sommar och sol och eventuellt har vi kort, tight kjol. Ibland. Om vädret tillåter.
Sommaren och hösten kommer att erbjuda olika saker för kursdeltagarna:
Jessica ska plugga till landskapsingenjör
Olga ska plugga till läkare
Hannah ska jobba som kanslist på primärvården (tror jag det var - rätta mig om jag har fel, Hannah!)
Cicci ska plugga något socionomliknande, där man hjälper folk med deras mentala hälsa. typ. (har glömt vad det heter, Cicci!)
Elinor ska jobba och plugga kemi
Fanny ska läsa globala studier i Götet
Lotten ska plugga en journalistisk linje på Nordiska folkhögskolan
Anders ska plugga till civilingenjör i Linköping
Kerstin ska plugga globala utvecklingsstudier i Lund
Det är alltså mest plugg för oss. Så kan det gå!
Men hösten kommer såklart även att inkludera de obligatoriska besöken hos den nya globalklassen
(och hos de sörängselever som ska stanna nästa år också) och en tripp till Inspiration Världen i oktober.
Gött!
Nu är det dags för mig att bege mig till bamba för en sista halv tre-fika. Lite sorgligt.
För att hedra ögonblicket ska jag äta en kaka till kaffet! Fint ska det va!
Ja, det har alltså varit en mycket, mycket bra år för oss alla!
Tack till alla som hjälpt till att göra det till det!
puss och kram!
/Kerstin

Kommentarer
Postat av: Hannah

Fint skrivet Kärran! Blir helt blödig. Men nu ät jag hemma i Götet igen och livet flyter på! Så vi ses ju snart i Borås allihopa! Ha det gött!

2011-06-11 @ 15:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0