Forsta praktikplatsen besokt!

Hallo, Fanny vid tangenterna. Just nu sitter jag vid en dator pa vart hostel, tillsammans med Mats och ater 100% choklad som smakar skit, men vi ar glada anda. Resten av ganget befinner sig pa rummen och tar det lite lugnt efter en mycket spannande dag!

FOR; idag var det Dagen med stort D for mig. Vi har namligen varit pa besok i Cotacachi, min och Kerstins kommande praktikant bas. Hela klassen foljde med och dagen inledes med ett mote med var organisation,UNORCAC. Vi fick en mycket bra presentation av vad organisationen arbetar med och sedan en liten rundvisning pa kontoret. UNORCAC, som organisaton, verkar vara en av de mest utvecklade i Ecuador och de har en rad olika projeket. Som exempel kan namnas att de arbetar med genusfragor, matproblematiken och vattenfragan. Jag kommer givetvis uppdatera er narmare nar jag och Kerstin val har borjar var praktik och beratta vad just vi kommer att syssla med.

Efter vart mote besokte vi Kerstins familj. Tyvarr var inte mamma och pappa hemma men vi fick aran att traffa nagra av hennes 7 (?) syskon. De var verkligen supermysiga och Kerstin sken som en sol under hela besoket! Hon kommer fa det kanonbra!

Efter Kerstins familj stod min familj pa tur. Vi fick forst ta en buss fran Cotacachi, som tog cirka 15minuter for att sedan tranga ihop oss pa en flakbil. Farden forde oss upp mot vackra slatter med bergen i bakgrunden ( oj vad idylliskt det blev nu, men det ar verkligen fantastiskt vackert). Nar vi val kom till mitt hus, eller kanske skall saga gard, blev alla helt till sig. Jag kommer att bo i ett stort hus tillsammans med min mamma,Elva. Hon har en stor tradgard med massa odlingar. Hon har aven men hel del djur. Marsvin (som for ovrigt kostar 10 $ st, tillagade) kaniner, honor och hundar ( som for ovrigt icke konsumeras).

Summan av kardemumman; Bade jag och Kerstin ar helnojda med vara familjer. Klassen ar mycket glada over att fa ha satt hur vi kommer att bo och over motet med UNORCAC.

Bueno, just i detta nu vander jag mig till Mats och ser honom trycka in ytterliggare en bit chocklad. Vi nickar mot varandra.
-Den smakar ju verkligen inte bra, sager jag.
- Nej, fy, sager Mats

Over and out.
Fanny, Otavalo 21.27

Kommentarer
Postat av: Thomas W

Kanns bra att ni tycks få bra familjer att bo hos. Skall be Inga-Lill att kopa in några marsvin att foda upp, som vi sedan kan servera nar ni kommer tillbaka. Kanske har Mats och Fanny med sig lite chocklad som efterratt.

Här har det toat i tre dagar. Vi ar alla sa trotta pa denna sno.

Blir konstiga meningar nar a och o inte kan har prickar eller ring over. Minns att min dotter skrev från Thailand en gang efter ett frisorbesok "jag har flator nu".

Ha det bra alla globalare (och Mats ocksa!).

Postat av: Carolione

hej Fanny el bueno vad kul att ni verkar ha fått bra familjer! Saknar dig i massa stora svängar!



Själv har jag resfeber nu, åker om 5 dar. Ska bli kul, men GUD hur ska ja hitta i lettland..



Träffade din mama häromdagen, hon berättar att ni mailar mkt. BRA! hon verkade glad och välmående. OM du vill får du gärna slänga iväg ett mail till mig med om du har tid någon dag :O)



PUSS och KLAPP hjärtat,

Caroline

2011-01-18 @ 13:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0