Shamanen A.K.A "the Showman"

Vi tycker att det ar lite daligt med bloggandet har, kan ni inte skriva fran er I-phone eller natt? Kanns lite som vi far dra en ganska stor del av lasset... aja.
Igar hade vi var forsta engelska lektion, dvs. efter att var kontaktperson i Arrayanes ropat ut i by-hogtalarna i ungefar en halvtimme att det var dags. Da och da spelade han lite popp-musik, antagligen mest for att folk skulle upp och hoppa och masa sig ivag. Till sist kom det en hog ungar, nagra nyfikna vuxna och de allestades narvarande hundarna. Ingen rasdiskriminering har, vi erbjuder vara tjanset for alla.
Pa eftermiddagen gick vi pa benskrubbar-sammankomst med Shamanen, A.K.A, the Showman. Vi hade vantat oss en smal Mahatma Gandhi-liknande gammal man med lang, slapande kladsel och en svag doft av rokelse. I stallet fick vi en PIMP ikladd jeans, sneakers, uppknappt skjorta med blingande kors pa det bara brostet och hatt. Lite snopna var vi till en borjan, men han skulle inte gora oss besvikna.
Vi gick till en bakgard och alla halsades valkomna, sarskillt "las compañeras extrangeras". Sedan borjade Shamanen showa och knackte ratt fingrar och ryggar pa folk med ett knyck.
Aven Julia skulle det knackas rygg pa, aven om hon inte hade ont. Han tyckte Julia var for lang sa Julia erbjod sig att sta pa kna, men det gick inte an.
Ryggen knacktes rakt upp och ner, "krrrr" sade det men smartfritt.
Om vi vill far vi komma hem till Shamanen och prata mer alternativa behandlingsmetoder. Vi hoppas att han kommer ha dromfangare i taket, ett altare med diverse religiosa symboler och massa rokelse. Men antagligen har han vita mobler, en whidescreen-tv och ladersoffa.

Kommentarer
Postat av: stefan fyr

Hej

Jag tycker att ni iallafall är flitiga med ert bloggande. Hoppas ubdervisningen till sist gick bra. Ändå kul att det fortfarande finns utrymme för en mer layed-back stil o manjana mentalitet. Det där med hundarna känner jag att jag ogillar väldigt mkt. Är de inte rabiesbärare dessutom? Ni kunde ha ett projekt om hur man kan utrota dem?

2012-01-23 @ 09:59:16
Postat av: Julia

Haha pappa det ar valdigt kul att lasa dina kommentarer, jag forstar att "dod at hundarna" har blivit lite av din hjartefraga.



Jag ogillar ocksa hundarna, men pa ett satt ar det bara att gilla laget. I takt med att jag har lugnat ner mig sa har hundarna gjort det ocksa, jag tror jag ar pavag att lara mig hantera det helt och hallet. Har aldrig hort om att nagon blivit rabiessmittad. For ovrigt sa planerar jag inte att bli biten, jag tycker mest det ar obehagligt. Angaende utrotningsprojekt sa rader har en slags civil olydnan-mentalitet: folk forgiftar varandras hundar sa de dor med jamna mellanrum, i alla fall de mest aggressiva.

2012-01-24 @ 01:27:50
Postat av: Fernando

Hola chicos, conozco su pagina desde algunos dias atras, y me encanta lo que estan haciendo en Ecuador, mi pais, espero que la gente ecuatoriana sea reciproca con ustedes. En este pais hay cosas buenas y malas como en todo, espero que lleguen a ustedes mucho mas las cosas buenas.



Bueno... soy de Quito, ademas de sentirme motivado a escribir por su labor social, me senti mas motivado cuando he visto a una hermosa señorita de nombre Julia... Julia... Julia... pronuncio ese nombre y miro tus fotos y suspiro esperando conocerte algun dia. :)



Mi email ya lo conoces, me gustaria conversar por ese medio y si te parece ser amigos, ojala pienses lo mismo.

2012-02-22 @ 19:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0