I tsunamins verklighet...

Jag antar att ni alla har sett nyheterna om tsunamin och jordbavningen i Japan. For mig blev det klockan sju imorse verklighet. Jag och sex andra fran min by akte klockan fem imorse till Atacames, en kuststad nara Esmeraldas stad for att aka pa ett tvadagarsmote med FENOCIN. Nar vi kom fram var motet installt pa grund av tsunamivarning. Stephen och jag sitter nu har och vantar pa en van till honom. Alla i hans organisation ska evakuera till Santo Domingo och jag vantar pa Sandra, som jag ska aka med till Chucaple, byn som hon praktiserade i forra aret. Jag vill inte vara i Pedro Carbo jag ar radd. Antagligen overreagerar jag som alltid med klockan 17.30 ska det komma en tsunami och de i min by litar helt pa gud. Det kommer nog att ga bra, vi ar skyddade av en vik, men jag vill inte ta risker. Nu ar det dags for mig att ta bussen till Esmeraldas. Ni dar hemma far halla tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0