Det onda ogat och radslan!

I fredags blev jag magsjuk och det holl i sig i manga dagar! Losningen: vi gar till shamanen i byn! Stephen, den amerikanska killen i byn, tog med mig till Señora Longita. Nar vi kommer dit sa botar hon tyvarr inte langre eftersom hennes hander ar trotta och gamla, men hennes man mater runt mitt brost med nan typ av band, sen viker han bandet och nuddar med det i en korsrorelse pa massa olika punkter over hela min kropp. Nar han gjort detta mater han mig igen och konstaterar att mitt brost nu ar mindre. De pratar ihop sig lite och nar de ar klara sager de att jag har blivit skramd av nagot och att nagon har gett mig dalig energi genom att titta pa mig och darfor har jag torra ogat!
Vi satter oss ner och vantar och efter en stund far jag dricka nan typ av ortte hon har kokat ihop. Sen drar mannen ortte i korsformer pa samma punkter och baddar mitt huvud med te och blaser pa det. Sen kastar han te over hela mig tills koppen tar slut. Efter detta  ar fardigt far jag dricka annu en kopp te innan det ar dags att ga.
Foljande dag fick jag komma tillbaka och gora samma sak och jag ska komma tillbaka sista dagen idag och fa min behandling innan jag blir frisk. Det ska bli sa skont att bli fardig med detta eftersom jag inte fatt bada pa flera dagar (inte jattefrasht i 30-35 graders varme).

Igar blev jag aven meddragen till en finca for att kolla pa en orm som hade bosatt sig i huset, en anakonda. Den lag och sov pa en takbjalke och jag forsokte fortvivlat overtala dem att doda den vilket de vagrade eftersom att de pastar att detn inte ar farlig. Konstigt eftersom de kallar det "hastdodaren". Men dar satt vi pa balkongen och vilade i skuggan medans en anakonda vilade i huset. tills byns "coola killar" kom och kastade saker pa den tills den vaknade och borjade rora sig pa hela nedervaningen. PANIKEN! Men ingen dog och nu kanner jag mig en smula modigare.

Vill ocksa dela med mig av min GTA San Andreas upplevelse, nar jag akte runt pa motorcykel har pa landet till olika rancher och byar och skrek och skallde pa folk. Haha det var grymt! Vilken organisation jag praktiserar i! Hahaha!

Nu ar det sista dagen har iaf och jag ska precis ga och kopa saker for att laga kottbullar till varan fest vi ska ha ikvall. Ecuatoriansk- svensk mat ska det bli, dans och lek och avenb avsked och kanske lite tarar! Imorgon far vi traffas igen, kara klassen men jag maste erkanna att jag vill fan inte aka harifran!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0