Feliz Navidad y Feliz año nuevo!

Hola, hola a todos!

Vi som akte i forvag har nu varit ivag i tva veckor och redan imorgon aker vi over gransen till Ecuador och nagra dagar i Montañita innan vi moter upp de andra fyra (plus Sandra och Mats) i Quito. Tiden har gatt liksom bade langsamt och fort, tycker jag. Det kanns pa ett satt som att det var igar vi stod pa Kastrup och vantade pa planet, men samtidigt sa har vi hunnit med sa mycket!
Jag tankte gora en liten sammanfattning av vad vi sett och gjort hittills:

- Lima:
en och en halv dag (forutom for Elinor som akte redan den 20e)
det var gott. jag gillar Lima, kom jag fram till! Vacker stad! Synd att vi hade sa lite tid dar...

- Huanchaco och Trujillo
fyra dagar. Fin strand och jag fick min forsta branning i solen. Vi firade aven jul och besokte Chan-Chan-ruinerna.
- Chiclayo
tva dagar. Kanske inte den basta av stader, men vi gick pa marknad och at hela fiskar for typ 3 soles. Bodde aven sa fint att "frukost" ingick. Detta visade sig dock vara torrt brod med smor, typ. Kul for Fanny! Men vi tackar och tar emot!

- Máncora
fem dagar. Jag gillade verkligen Máncora! Mycker turister, iofs med ocksa mycker sol och bad. Och nyarsfirande, saklart! For oss blev nyar dans och musik hela natta! Mycket bra!

- Tumbes
tre dagar. Tumbes ar inte jattebra. Det funkar, men staden ar inte sa fin och forsta dagen forsokte nagon rycka Elinors vaska, sa ja... Men idag var vi pa utflykt till Los Manglares, dvs mangrovetrask. Det var kul coolt som helst! Vi fick se en massa faglar och krabbor som vinkade till oss med sina stora klor (eller ja, med sin ena stora klo). Me gustó mucho!

Imorgon tar vi alltsa en jattetidig buss till Montañita via Guayaquil. Det ska bli SA kul att traffa resten av klassen igen! (Som for opvrigt maste sitta i luften nu! Jag tanker pa er!) Jag tror verkligen att veckan i Quito kommer att bli hur bra som helst!

Nu, vet ni, NU BORJAR DET!

/Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0