Presentation om oss!


Fanny Högrell och Kerstin Isaxon, på Fairtrade-jippo

Fanny om Kerstin

Kärran kära kärran. Vilken tjej, vilket ös, hon är helt enkelt en tjej med en jädra massa klös.

Nåväl, rimma hör inte hit, Låt min presentera min praktikantpartner:

Kerstin Emilia Isaxon, född i Helsingborg och uppväxt i Karlshamn. Kerstin är 21 år men om man tittar på allt hon har hunnit med fram tills nu skulle man kunna tro att hon är 100 år, minst. Hon är ; Teaterledaren, Hemtex tjejen, Malmöbon, Preem bruttan (som ägde upp chefen efter veckor av dåligt bemötande), sprudlande hemtjänst flickan, ”Bönans pizza” tösen, arbetsterapipraktikanten, ”Hos Jonas- restaurang bar och kiosk” servitrisen. Hon har dessutom hunnit med att bo i Barcelona i 5 månader där hon blev grym på spanska och så om inte detta var nog, en rundresa i Centralamerika… Ja ni hör!


Kerstin har alltid haft ett intresse för omvärlden. Som liten ville Kerstin bli skådespelare, delfinskötare men framförallt ”en sån som ville rädda folk ur djupa gropar”. Denna ”djupa gropar” tanken följde henne och under sin gymnasiala tid ökade hennes medvetenhet om att ”otro mundo es posible”, en annan värld är möjlig. Nu är framtidvisionen att driva olika projekt i syd, som kanske kommer ha en viss anknytning till gropar, vem vet.  


Med Kerstin går det inte att ha tråkigt. Hon skattar nästan jämnt och hennes entusiasm är smittande. Hon brinner för det hon arbetar med och är en mycket smart tjej. Hennes sociala kompetens är grym och hon trivs verkligen med att umgås med andra människor. Är det oprovocerat häng någonstans är Kerstin alltid där. Och hänga, det ska vi göra, i bergen i Ecuador, Vamos Ahora!


Kerstin om Fanny

Fanny ”Fanzy-Pantz” Högrell, är en galet grym quinna från Borås, med inte mindre än 21 jordsnurr i bagaget. Det finns inte många som Fanny i denna värld. Det kan jag lova er. Jag kände redan vid första handslaget att ”detta är en tjej som jag kommer att trivas med!” och så blev det! Jag har skrivit ett antal utkast till hur jag bäst kan beskriva henne, men fick inte riktigt till det. Tills slut fick det bli en rad komparativ.


Ladies and gentlemen, I give you miss Fanny Högrell:

Nytänkande, nytänkt, nytankad!
Fantastisk, fanatisk, fantast!
Ljuvlig, ljuvlande, jublar!
Driven, drivande, druva!
Glad, gladare, glada!
Ösig, ösande, ösast!
Go, goare, gött!
Liv, levande, levt!
Framåt, uppåt, utåt!
Pepp, peppare, peppad!
Rolig, roligande, roligast!
Skapar, skapande, skapad!
Smart, smartaste, snartast åker vi!



 och DET är jag så sjukt glad för! Med Fanny vid sin sida kan man inte bli annat än taggad och glad. Ibland undrar jag ifall hon har någon sorts hemlig energidepot som hon hämtar sin taggning ifrån, för hon är SÅ himla bra! Som Celine Dion säger: and that’s the way it is!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0