Hannah och Llewelyn



Hannah om Llewelyn:
 
Min kära parkamrat Llewelyn, är lätt den coolaste killen i klassen. Detta beror på mycket, bland annat att: han är äldst, han är stockholmare och han har tre stumma bokstäver i sitt namn. Llewelyn är klassens expert på spanska, detta kan bero på att hans mamma är från Argentina och hans pappa är från Nicaragua. Han har även massa syskon och det verkar inte ens som han själv har riktig koll på hur många.
 
Llewelyn är född och uppvuxen i Stockholm, men inte i Rinkeby. Han har även bott i Nicaragua och Spanien som liten. Förra året gick han på Valla Folkhögskola i Linköping, där han läste en kurs som åkte till Tanzania och Kenya i Afrika. Han tyckte detta var mycket trevligt och valde att fortsätta i samma spår och flytta till Sveriges mittpunkt, Nässjö, för att gå på Sörängens Folkhögskola, som vi alla numera känner som vårt hem. Han är utbildad kock och har bland annat arbetat på Stureplan, schteeeek! Även om jag inte har fått uppleva det själv så är jag övertygad om att han ett geni på matlagning!
 
Detta är en kille med många intressen, de största skulle jag tro är att kolla på film och sova. Det händer att man hittar Llewelyn vid biljardbordet eller basketkorgen, men oftast sitter han nog i bastun. I Nässjö city händer det ibland att Llewelyn blir förväxlad med Bob Marley, jag vet inte riktigt varför, men det kan bero på att han lyssnar på reggaemusik. De dagar Llewelyn inte spenderar inlåst på sitt rum eller med sina mobilspel så är han en riktigt trevlig pojk och det ska bli ett sant nöje att spendera tre månader på Ecuadors kust med denna stockholmsgrabb.

Hannah om Hannah:

Hallå alla! Jag heter Hannah Wright och jag är en liten lustig tjej som är född och uppvuxen i centrala Göteborg. Jag är 21 år gammal precis som de flesta i våran klass. Sedan studenten har jag bland annat jobbat som brevbärare och städare, rest lite och slappat, men kände nu att det var dags att plugga igen och sökte mig därför till Sörängen. Här trivs jag jättebra trots det faktum att skolan ligger i Nässjö, den enda staden i Sverige där Dregen uppfattas som en häftig person.

Jag är tjejen som går runt med en IFK-kopp med te och pratar om höghus och det där konstiga skotska bandet. Jag tycker om musik och andra kreativa saker, även om jag fått ukeleleförbud om kvällarna. Jag är inte lika hurtig och sportig som resten av klassen, utan sitter hellre inne på Google Maps än springer i skogen. Jag tycker såklart att det ska bli jätteroligt att åka till Ecuador, där jag och min parkamrat Llewelyn hoppas på att hamna på kusten. Det börjar dra ihop sig nu, det är bara fem veckor kvar! Jag lovar att rapportera mycket och väl!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Ukulele förbud, dislikear!

2010-11-16 @ 17:52:30
Postat av: Sigrid

Tidigare särskrivning, dislikear!

2010-11-16 @ 17:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0