Upplever Quito



Idag har vi varit på sightseeing i Quito, nöjda och glada, men trötta i benen kom vi tillbaka till hostelet vid halv sex-tiden, jag med en ny väska, nya byxor, tofflor och sjalar från marknaden med ursprungsfolkens hantverk! Efter Sandras instruktiner i prutningsteknik kunde vi förhandla fram bra priser, vilket var roligt! Nu är vi precis hemkomna från en jättemysig kväll på hostelet där Hannes har jobbat, med jättevacker utsikt över Quito!

Quito känns precis som jag hade föreställt mig staden mellan bergen, atmosfären, gatorna, husen, affärerna. Underbart att vara här, att prata med människorna här och se staden! Idag pratade jag med en liten kille på bussen, han var så nyfiken och berättade om sig också, så roligt!

Igårkväll, efter Markus födelsedagsmiddag, gick vi ut och dansade och dansade och dansade, trots att vi hade varit trötta under kvällen. Peppade och superglada att vara här! Ikväll blir det en tidig kväll och imorgon börjar spanskakursen!

/Hanna


Kommentarer
Postat av: Mats

Roligt att Quito motsvarar förväntningarna och att ni har fått en fin start. Lycka till med introduktionsveckan och ta hand om Quito och varandra.

2009-11-02 @ 21:13:06
Postat av: Elin Kaukonen

Vad roligt att kunna läsa vad ni gör via bloggen! Det låter så otroligt spännande och jag kan garantera att jag kommer att följa er här hemifrån Linköping :-)

2009-11-03 @ 11:49:51
Postat av: Janne

Hej

vi ska till Ecuador till sommaren (2010, undrar vilket Hostels ni bor och vad ni tycker om det ??



Lev väl // Janne

2009-11-04 @ 17:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0