Fran Palmer till Bananer och tillbaka!

Chucaple ar sig likt efter en helg nere i sodra Ecuador, Chacras. Nar jag vaknade pa bussen efter ett antal timmar sa hade banan plantorna bytts ut mot palmerna och jag forstor att vi var tillbaka i Esmeraldas! En intressant skillnad. Men nu forstar jag att Ecuador ar ledande i banan export. 

Denna veckan ska vi satta oss in i odlingen och produktionen av Palm Africana. Vi ska besoka stora plantage och fariker men aven prata med sma brukare ocksa. Ska bli valdigt intressant. 
Vi ska aven prata med ungdomsgruppen om varat utbyte med Cotacachi. Ja, det blir av! Den 16 Januari ska 5-6 ungdommar och vi aka till Sara och Sara i bergen for en helg. Prata och disskutera genus, fordommar och andra intressanta saker. Vi ska trana ihop en dans och en presentation av Chucaple som vi ska visa upp. Hoppas att det blir en givande helg for oss alla! 

For ovrigt sa mar jag och Clemens bra, vi spelar Monopol for fullt om kvallarna. Borjar kanna mej riktigt hemma nu! :)

/ Liza



Kommentarer
Postat av: Jan Palmblad

Hej Liza!

Härligt att få en rapport från dig igen. Och att ni mår bra. Ja, jag har läst att det finns mycket bananer i Ecuador. Men jag vet inte om det finns ekologiska och rättvisemärkta. De vi handlar här hemma är i alla fall från Dominikanska republiken. Och det kan ju passa mamma!!

När det gäller monopol. Är det en svensk eller spansk variant ni spelar?

Här i Småland är det full vinter nu. Snön har kommit!

Ha det bra! Puss och kram pappa. Mamma och hundarna hälsar också.

2009-12-15 @ 22:17:24
Postat av: Mats

Det låter spännande både med Palma Africana och med utbytet med Cotachi. Jag blir sugen på att komma och kolla på dansuppvisningen den 16/1 så träna på.

Hej och hå!

och så får ni testa Världsmonopol vid tillfälle

2009-12-15 @ 22:50:04
Postat av: Liza

Pappa, monopol ar pa spanska har, men det ar inga problem. Harligt att hora att det ar sno i Smaland! och Mats jag ser verkligen fram emot att vi ses i Cotacachi, jag ska se till att det blir en bra show! :)

Kramar Liza

2009-12-18 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0