Tillbaka till kusten!

Da var vi tillbaka i Chucaple efter en helg i Quito och Chucaple ar lika varmt som vi kommer ihag det. Har dock blivit väldigt förkyld uppe i bergen, vilket min mamma gnäller väldigt mycket över. Sa igar fick jag ta ett bad med ett speciellt vatten som ska skölja bort min förkylning. Det var hett vatten med blad fran ett speciellt träd. Efter det sa skulle jag dricka lite av det och sen ta nagra tabletter, kunde inte annat än tacka ja, trotts att färgerna pa tabletterna bara skrek: at mej INTE! Visst känner jag mig bättre men om det var kuren eller alla timmar jag sovit som hjälpt vet jag inte, men jag vet i alla fall vad min "mami" tror. Hon har i alla fall tagit väl hand om mej, jag far inte dricka kalla drycker (vilket ar gansak jobbigt i värmen) och jag far inte vara utanfor huset pa kvällarna och speciellt inte utan tröja.

Ikväll ska vi pa ett möte med byns ungdomar. Det finns tyvärr ingen vidare organiserad ungdomsgrupp här sa tanken är att vi kanske ska hjälpa till att starta en. Behovet ar väldigt stort enligt mig och Clemens. Eftersom váld i skolan ar ett stort problem och ungdommars uppträdande i allmänhet inte ar helt ok. Sa det vore valdigt kul att jobba med nagon sadan grupp. Nästa vecka är vi ju inbjudna till Machala  till en träff för FENOCINs ungdomar, sa det vore roligt om vi kunde skicka dit nagra intresserade ungdomar fran Chucaple! Det ska bli spännande att se hur mötet gar ikväll! 

For ovrigt sa gjorde vi upp en plan över December manad igar. Vi har sannerligen fullt upp. Imorgon ska vi besöka en bonde i Chucaple. Pa fredag ska vi aka till en by vid namn Zapallo dar vi ska bruka jord och svinga lite machete. Pa lördag blir det stor fest for Clemente, han fyller ju 26 ar nu i veckan. Fa se om det blir nagon pisk for hans del, dom firar ju aren med ett piskrapp här. Söndagen sa ska hela min familj och Clemens aka till stranden en hel dag! Det ska bli skönt! Sa ser det ut denna veckan.

/LIZA


Kommentarer
Postat av: Thomas Wijk

Hej!

Jag får intrycket att ni funnit er väl tillrätta. Skall bli spännande och se om ni lyckas organisera någon ungdomsgrupp. Vi är ju så vana vid organisation när det gäller allt från idrott till politik.

Här på Sörängen har vi berättarkväll ikväll (torsdag). Vi eldar i eldstaden i Svältan och läser och berättar för varandra. Vi dricker glögg och äter pepparkakor. Ute är det kallt, nästan -5. Dock ingen snö ännu. Lycka till med era visioner!

Thomas W

2009-12-03 @ 12:11:03
Postat av: Mats

Grattis Clemens och tack för rapporten Liza!

Lycka och välgång med jordbruket, festen och stranden.

2009-12-03 @ 23:14:06
Postat av: Anonym

Gå gärna in på:

http://www.folkhogskola.nu

så ser ni att ni finns med där. Är det något ni vill att jag förmedlar på denna sida så meddela mig gärna både med bild och text via:

[email protected]



Thomas W

2009-12-04 @ 10:45:54
Postat av: Jan o Eva Palmblad

Hej Liza!

Synd att du blivit förkyld igen. Men du verkar ju ha fått en bra mamma i Ecuador. Hon tar väl hand om dig förstår vi. Det är bara att lyda och se glad ut.

Nu verkar det som om ni börjar få full upp med ert arbete. Det ska bli spännande att få höra hur fortsättningen blir.

Här hos oss är det ingen snö ännu. Det är fortfarande milt för årstiden. Trist och grått.

Tomten har namnsdag den 6/12. Kolla din mail Liza!!

Sköt om dig! Pussar och kramar från pappa och mamma!

2009-12-05 @ 17:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0